درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 23 خرداد 1403 - 02:25   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  قبل از شروع همکاری با کسی، در مورد سبک کار خود صحبت کنید
  هوش اپل: گام بزرگ اپل در هوش مصنوعی
  وحشت اخلاقی جدید: رسانه‌های اجتماعی
  آیا روابط‌عمومی در بلاک چین مرده است؟ نگاهی به دیدگاه‌های مخالف
  هوش مصنوعی: بازاریاب خلاق یا ابزار خلاقانه؟
  مطالعه: تاثیر ارتباطات رهبری بر اعتماد کارکنان در طول بحران
  یادداشت خبری دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی: گامی مهم در راستای ارتقای جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود
  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11979صفحه نخست » گفتگویکشنبه، 22 تیر 1393 - 10:11
حضور نیروی متخصص باتجربه در روابط عمومی به پویایی و خلاقیت منجر می شود
گفتگو با پایه گذار رشته علوم ارتباطات اجتماعی یزد: - دکتر مزیدی که در بین دانشجویان و فارغ التحصیلان این رشته در یزد به پدر ارتباطات یزد شناخته می شود در حال حاضر عضو هیات علمی دانشگاه آزاد میبد است. وقتی با او در مورد ورود این رشته به یزد به گفتگو می نشینیم می گوید: این رشته برای دکتر جندقی مهم بود برای همین دوستان من را به ایشان معرفی کردند تا برای گرفتن مجوز رشته ارتباطات اقدام کنیم.
  

گفتگوی با پایه گذار رشته علوم ارتباطات اجتماعی یزد:
حضور نیروی متخصص باتجربه در روابط عمومی به پویایی و خلاقیت منجر می شود

 


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بیست سال از زمانی که دکتر علی محمد مزیدی، رشته ارتباطات را به استان یزد آورد می گذرد. زمانی که وی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد تهران مرکز بود و بنا به درخواست دکتر جندقی رییس وقت دانشگاه آزاد میبد مبنی بر آوردن رشته ارتباطات به این دانشگاه، به یزد آمد و حال امروز خروجی گروه ارتباطات میبد در استان و بسیاری از شهرهای کشور و اثرگذاری آن بر روابط عمومی و رسانه ها به خوبی دیده می شود. بویژه در میبد و اردکان که فارغ التحصیلان این رشته توانسته اند به رشد و رونق مطبوعات محلی این منطقه کمک کنند.

دکتر مزیدی که در بین دانشجویان و فارغ التحصیلان این رشته در یزد به پدر ارتباطات یزد شناخته می شود در حال حاضر عضو هیات علمی دانشگاه آزاد میبد است. وقتی با او در مورد ورود این رشته به یزد به گفتگو می نشینیم می گوید: این رشته برای دکتر جندقی مهم بود برای همین دوستان من را به ایشان معرفی کردند تا برای گرفتن مجوز رشته ارتباطات اقدام کنیم.

وقتی طی بازدیدی که از مطبوعات و رسانه های یزد داشتیم مطبوعات برای راه اندازی این رشته استقبال کردند اما مدیرکل وقت فرهنگ و ارشاد استان همراهی نکرد. اما این عدم همراهی نه تنها دکتر مزیدی را از ادامه راه منصرف نمی کند بلکه او با اراده ای راسخ تر به پیگیری کار وا می دارد. «آن موقع دکترای این رشته نبود لذا برای گرفتن مجوز از مدرک دکتر سید احمد موسوی که دکترای تاریخ داشتند و مدرک یکی از همکاران در رشته ادبیات استفاده کردیم تنها مدرک دکتری مرتبط با رشته متعلق به دکتر علی اکبر فرهنگی، از اساتید بنده بود، مدرک خودم، دکتر سلطانی فر و دکتر عقیلی هم که آن موقع کارشناسی ارشد بود استفاده کردیم و از این طریق توانستیم سال 74 مجوز این رشته را برای دانشگاه میبد بگیریم.»

سال 75 تلاش های دکتر مزیدی با حمایت های دکتر جندقی به ثمر می نشیند و اولین ورودی گروه ارتباطات با پذیرش 35 نفر دانشجوی علاقمند به این رشته شکل می گیرد. حال استان یزد چهارمین دانشگاه کشور است که در رشته علوم ارتباطات اجتماعی دانشجو می پذیرد. رشته ای که تا پیش از این تنها در دانشگاه تهران، دانشگاه علامه و آزاد تهران مرکز بود.

«سال 75 با 35 دانشجو گروه ارتباطات میبد کلید خورد و امروز ما علاوه بر مجوز پذیرش دانشجو در دو گرایش روابط عمومی و روزنامه نگاری، کارشناسی ارشد این رشته را هم در میبد داریم و در پردیس علوم تحقیقات یزد نیز کارشناسی ارشد این رشته را از سال 90 داریم.»

حالا دیگر ارتباطات توسط دانشگاه آزاد در دیگر شهرهای کشور گسترش یافته است. دکترای این رشته نیز که تا پیش از این در دو دانشگاه دولتی وجود داشت توسط دکتر علی اکبر فرهنگی با دو گرایش مدیریت رسانه و روزنامه نگاری در دانشگاه آزاد راه اندازی شده است و فارغ التحصیلان این رشته دیگر نگرانی برای ادامه تحصیل در مقطع عالی ندارند.

اما دکتر مزیدی معتقد است هر رشته 60 درصد تجربه و 40 درصد علم است که این 40 درصد نیز برگرفته از تجربه است. «فارغ التحصیلان این رشته تنها به تحصیلات آکادمیک خود نباید تکیه کنند بلکه باید کسب تجربه نیز بکنند. کلاس های درس روزنامه نگاری باید در روزنامه ها تشکیل شود همانند رشته پزشکی که کلاس ها در بیمارستان و در کنار بیمار برگزار می شود تا علم در کنار تجربه قرار گیرد.»

به عقیده وی نیروی متخصص آموزش دیده بسیار اثرگذارتر است. برای همین در شیوه تدریس خود همواره تلاش داشته کلاس های این رشته را به صورت عملی برگزار کند تا دانشجویان را به سمت کسب تجربه هدایت کند.

وی در مورد تاثیرگذاری فارغ التحصیلان این رشته بر روابط عمومی ها می گوید: دانشجویان میبد امروز در روابط عمومی بسیاری از دستگاه های دولتی نیز مشغول به کار شده اند به خوبی می توان دید که توانسته اند نگاه مثبتی نسبت به روابط عمومی در مجموعه خود ایجاد کنند. در واقع حضور نیروی متخصص باتجربه در روابط عمومی به پویایی و خلاقیت منجر می شود و این روابط عمومی است که می تواند بحران را کنترل کند نه این که به آن دامن بزند.»
 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 2 نظر (فعال: 2 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
دانشجو
| 1393/4/25 - 09:53 |     0     0     |
با سلام
انصافا دکتر مزیدی یکی از اساتید برجسته یزد می باشند

فریبرز کلهری
| 1395/1/8 - 12:29 |     0     0     |
بزرگترین افتخار من در زندگی این است بنده ت انستم شاگرد جناب آقا دکتر مزیدی باشم
ایشان حقیقتا یکی از نوابغ این رشته می باشد . امیدوارم ایشان و خانواده همیشه تندرست و شاد باشند


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  یادداشت خبری دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی: گامی مهم در راستای ارتقای جایگاه روابط‌عمومی در ایران


  مطالعه: تاثیر ارتباطات رهبری بر اعتماد کارکنان در طول بحران


  هوش مصنوعی: بازاریاب خلاق یا ابزار خلاقانه؟


  آیا روابط‌عمومی در بلاک چین مرده است؟ نگاهی به دیدگاه‌های مخالف


  وحشت اخلاقی جدید: رسانه‌های اجتماعی


  هوش اپل: گام بزرگ اپل در هوش مصنوعی


  قبل از شروع همکاری با کسی، در مورد سبک کار خود صحبت کنید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد